La vaga d’educació: la perspectiva de les famílies

Autor

Del mateix autor

L’autora de l’article és mare d’alumnes de 6è de primària i de 2n de secundària.

Diuen que fan vaga perquè no volen que els treguin dies de vacances? Doncs no, resulta que no es tracta d’això. Tant els docents, com l’alumnat, com les famílies ens mobilitzem perquè volem defensar l’escola pública, de qualitat, gratuïta, feminista, laica i en català! I pensareu “buff, sempre igual”, sempre ens estem queixant i demanant el mateix… però és que tenim la sensació, i no ens agrada gens, que des del Departament d’Educació vulguin destruir el que fa tants anys ens va costar guanyar i el que fa tants anys ens està costant mantenir. Recordo encara les manifestacions en defensa de l’escola pública catalana, les més properes al 2011, 2014, 2017, però fa molts més anys que s’està defensant i lluitant per no perdre aquest dret fonamental i per no perdre el model lingüístic que tenim a Catalunya, que la fa tant plural i inclusiva.

La visió i la tasca que tenim com a família és estar al costat dels docents. És important que fem arribar la informació correcta a qui no hi té accés, ja que pel que sembla el que arriba a través d’alguns mitjans de comunicació és que els i les mestres es queixen de la modificació del seu calendari. I tant! També es queixen d’això, però no precisament per la reducció de dies de vacances, això no és cert. El problema està més relacionat amb la programació que fan abans de començar el curs, de com la fan i amb qui i amb què compten per fer-la. Si fins a gairebé el mateix dia que comença el curs no saben amb quin equip docent compten, com es pot fer la programació i la distribució de tasques per dur a terme el projecte educatiu?

Com he dit, no es tracta només del calendari. Les reivindicacions que els docents estan duent a terme també són per reclamar més recursos humans i materials per poder atendre a tots els infants de manera inclusiva, una major planificació i afavorir la participació en la presa de decisions tant de l’organització, com del currículum, com de la gestió dels propis recursos. Si no es té en compte a tothom per planificar les modificacions que es creguin necessàries, sinó que s’imposen des del Departament d’Educació, com volem que es faci un bon treball docent?

Pel que fa a les mobilitzacions que estem vivint aquests dies, alguns centres educatius han fet convocatòria general i han convidat a les famílies i a l’alumnat a participar de les mobilitzacions. D’altres centres no ho han treballat igual i no hi han inclòs a tota la comunitat educativa, és per això que, com a famílies, reclamem que se’ns inclogui en les iniciatives per reclamar que no es toqui el sistema educatiu públic català, ja que també ens afecta directament.

Com diu la dita, “Com més serem, més riurem”, en aquest cas, “Com més serem, més força tindrem”. Hem de seguir lluitant i reclamant que no ens toquin l’educació pública catalana, així que, ens veiem als carrers!

Articles relacionats

Darrers articles