Reptes dels i les mestres davant l’avenç de l’extrema dreta i l’autoritarisme

Hem d’acceptar que vivint un moment social convuls, actualment i per sobre de tot, existeix un elogi desmesurat cap al coneixement. Entès, aquest, com...

El 2024-25, un curs decisiu per a l’educació

Aquest curs ha de ser decisiu per a l'educació de Catalunya. Ja no podem esperar més per tenir un sistema educatiu amb qualitat i...

Multiplicar oportunitats o multiplicar desigualtats: cap a una educació a temps complet

Fa molt de temps que sabem que l’educació va més enllà de l’escola, tant de les seves parets com dels seus horaris i també...

Nou currículum (i avaluació): una oportunitat inclusiva?

El nou currículum (decret 175/2022) que actualment tenim entre mans —i el qual encara se n’estan veient incerteses i se’n critiquen els posicionaments— té...

Matemàtiques per ser més lliures

Des que em dedico a l’ensenyament i a la divulgació no hi ha xerrada, entrevista o conversa en què no em preguntin per què...

Tornem a les polítiques laiques

Des de fa uns anys cap aquí, els partits d’esquerres han deixat de parlar de laïcitat. Creen oficines de diàleg interreligiós en molts casos...

Educació 0-3: una situació insostenible

Tothom està d’acord que els primers anys de vida d’un infant són cabdals per al seu desenvolupament emocional i cognitiu. I la neurociència explica...

Dotze anys de l’Observatori del Sistema Universitari

El passat 15 de setembre l’Observatori del Sistema Universitari, o OSU, va anunciar el seu comiat després de 12 anys de funcionament. Intentaré aquí...